BLIK wystartował

Od 9 lutego 20154 roku możliwe jest korzystanie z usług za pośrednictwem systemu BLIK. Tego dnia oficjalnie wystartował polski system płatności mobilnych. Jest dostępny w aplikacjach banków założycielskich. Mogą z niego korzystać klienci Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku (również Orange Finanse) oraz PKO Banku Polskiego (również Inteligo). Na temat wypowiada się Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego, inicjator przedsięwzięcia:

„Oddajemy dziś w ręce Polaków ogólnokrajowy standard płatności mobilnych BLIK. Biorąc pod uwagę skalę przedsięwzięcia oraz różnorodność oferowanych w ramach systemu funkcji, jest to rozwiązanie unikatowe na skalę światową. Polacy otrzymują wyjątkową szansę na powszechne korzystanie z innowacyjnego systemu płatności bezgotówkowych przy użyciu telefonu, zaś współtworzące standard banki dają przykład współpracy i porozumienia z korzyścią dla wszystkich klientów banków w Polsce. Z bankowości mobilnej korzysta dziś 3,5 mln osób, liczba ta dynamicznie rośnie, a kanał mobilny staje się najczęstszym miejscem kontaktu i wykonywania podstawowych operacji przez klientów. To w połączeniu z projektem, jakiego w Polsce jeszcze nie było, daje duże nadzieje na to, że Polacy przekonają się w jeszcze większym stopniu do płatności telefonem i bankowania przez komórkę.” (Źródło: prnews.pl)

Dodaj swoją opinię