Koniec darmowych ofert

Sytuacja na rynku jest stosunkowo trudna dla banków. Z jednej strony niskie stopy procentowe powodują niższe oprocentowanie kredytów. To powoduje mniejsze zyski dla sektora bankowego. Poza tym już niedługo znacząco spadną ich dochody z tytułu prowizji pobieranych od transakcji dokonywanych przy wykorzystaniu kart płatniczych. Wszystko to powoduje, że banki zmuszone są do poszukiwania innych źródeł dochodów. Jednym ze sposobów jest wprowadzanie opłat za korzystanie z usług, które do tej pory były darmowe.

Mowa tu np. o opłatach związanych z prowadzeniem i utrzymaniem kont osobistych. Poza tym rezygnują z premiowania aktywnego korzystania z rachunków poprzez ograniczenie bądź całkowite wycofanie programów moneyback. Wydaje się, że czas darmowych kont bankowych dobiega końca. Może się to jednak okazać niezbyt korzystnym rozwiązaniem dla banków. Jak pokazuje raport „Zwyczaje płatnicze Polaków” przygotowany przez NBP dla klientów ważniejsza jest możliwość darmowego korzystania z niektórych podstawowych funkcji kont bankowych niż otrzymywanie bonusów i premii za spełnienie dodatkowych warunków.

Dodaj swoją opinię