W Alior Banku tożsamość klientów składających wniosek o założenie konta bankowego może być teraz weryfikowana zdalnie podczas rozmowy wideo. Alior to pierwszy bank w Polsce, który zastosował tego typu rozwiązanie dla wszystkich klientów. Dzięki takiemu rozwiązaniu cały proces realizowany jest zdalnie, przebiega szybko, sprawnie i bezpiecznie. Od klienta wymagane jest tylko wpisanie kilku podstawowych danych, resztę uzupełnia za niego konsultant.
Przy pomocy wideoweryfikacji można otworzyć: Konto Wyższej Jakości, Konto Rozsądne, Konto Internetowe, a także kartę płatnicza do rachunku. Wkrótce Bank udostępni także wideoweryfikację w procesie zakładania rachunku w Kantorze Walutowym. Podczas połączenia wideo z konsultantem wystarczy mieć przy sobie tylko dowód osobisty i telefon. W trakcie rozmowy wykonywane są zdjęcia twarzy klienta oraz dokumentu tożsamości. Założenie konta w procesie wideoweryfikacji jest traktowane przez bank na równi z wizytą w oddziale. Aby otworzyć rachunek przy pomocy wideoweryfikacji, niezbędna jest kamera o rozdzielczości co najmniej 720 pikseli, a także mikrofon. Komputery użytkowników powinny być wyposażone w nowsze wersje przeglądarki Chrome lub Mozilla Firefox. O decyzji dotyczącej akceptacji lub odrzucenia wniosku klient dowiaduje się w ciągu kilku minut od zakończenia rozmowy z konsultantem. Otrzymuje informację pocztą elektroniczną na adres podany we wniosku