Atak na PKO

Oszustwa internetowe stały się plagą współczesnego, informatycznego świata. Nie inaczej jest, jeżeli chodzi o oszustwa kierowane w klientów banków. Jednym z ostatnich, głośniejszych ataków był ten na klientów PKO BP. Otrzymali oni drogą mailową informację o zmianach w zasadach bezpieczeństwa. Następnie zostali przekierowani na stronę do złudzenia przypominającą stronę firmową banku gdzie oszuści poinformowali ich o zablokowaniu ich konta bankowego. Sposobem na odzyskanie kontroli nad kontem miało być podanie kodów jednorazowych.

Oczywiście wcześniej należało podać dane do logowania by wejść na stronę. W ten sposób oszuści mogli przejąć zarówno dane niezbędne do wejścia na prawdziwe konto jak i kody jednorazowe, dzięki którym można zrealizować transakcję. Co klient może zrobić by nie paś ofiarą takiego ataku? Przede wszystkim zachować ostrożność. Poza tym należy zastanowić się czy nie przejść na bezpieczniejsze sposoby autoryzacji przelewów czy ogólnie dostępu do konta. Tego typu ataki z pewnością będą się powtarzać.

Dodaj swoją opinię