Darmowe rachunki bankowe oraz tym podobne usługi to już raczej przeszłość – uważa Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego. Również ten bank od 1 września wprowadził opłaty za prowadzenie rachunków oszczędnościowych. Jednocześnie prezes zapewnił, iż mimo niekorzystnych dla klientów zmian ci wyrazili dla nich zrozumienie. Przypomnijmy, że większość klientów Banku Pocztowego to emeryci. Bank ten nie jest jedynym, który wprowadza opłaty. Coraz więcej podmiotów tego typu decyduje się na wprowadzenie opłat za konta, karty czy przelewy.
Prezes Tomasz Bogus tak tłumaczy tego rodzaju, negatywne dla klientów zmiany (dla serwisu newseria.pl): „To, co było charakterystyczne dla okresu, kiedy jako kraj rozwijający się mieliśmy relatywnie duże możliwości pozyskiwania wyniku odsetkowego oraz innych źródeł dochodów, pozwalało na finansowanie akwizycji, finansowanie oraz pozyskiwanie klientów poprzez zupełnie darmowe oferty. Dzisiaj ten okres się już skończył i w mojej ocenie będzie bardzo trudno do niego wrócić w przyszłości”.