Klienci PKO Banku Polskiego coraz częściej korzystają z nowoczesnych metod płatności internetowych. Okazuje się, że szczególnie chętnie płacą w wirtualnych sklepach za pomocą aplikacji IKO. Ostatnio zanotowano siedmiokrotny wzrost liczby dokonanych transakcji w porównaniu z kilkoma ubiegłymi miesiącami. Jest to następstwo wprowadzenia przez Bank nowych rozwiązań. Od lipca 2016 roku podczas płatności w internecie za pomocą tzw. szybkiego przelewu (pay-by-link), obok możliwości logowania do iPKO jest również opcja zapłacenia kodem BLIK z aplikacji IKO.
Dzięki tej zmianie Bank udostępnia w jednym miejscu dwie metody autoryzacji: poprzez logowanie do serwisu transakcyjnego bądź poprzez aplikację mobilną. Oznacza to, że klienci PKO BP i Inteligo mogą płacić za pomocą IKO w większości polskich sklepów internetowych oraz w wybranych zagranicznych. Stale przybywa płatności internetowych dokonywanych przez klientów PKO Banku Polskiego za pośrednictwem kart płatniczych, pay-by-linków oraz aplikacji IKO. PKO Bank Polski prognozuje, że w całym 2016 roku suma wydatków klientów banku w internecie autoryzowanych tymi metodami wyniesie ponad 6 miliardów złotych.