Kolejny atak na PKO

W ostatnim tygodniu mieliśmy do czynienia z kolejnym atakiem hakerów skierowanym przeciwko PKO BP i jego klientom. Jest to następny, tak zwany atak phishingowy. Jakiś czas temu pisaliśmy o fałszywej stronie służącej hakerom do wyłudzania danych służących do logowania na konta bankowe oraz kodów jednorazowych służących do autoryzacji przelewów internetowych. Informacja z prośbą o zalogowanie wysyłana była drogą mailową. Tym razem mamy do czynienia z nieco mniej popularnym rozwiązaniem, a mianowicie z fałszywymi wiadomościami SMS. Na czym polega oszustwo?

W wiadomościach podany jest link do strony internetowej. Ma na niej być rzekomo informacja od banku. Po wejściu na stronę klient zostaje poproszony o zalogowanie w celu odczytania wiadomości. To kolejna próba wyłudzenia danych służących do logowania na serwisach internetowych PKO BP. Nie należy pod żadnym pozorem wchodzić na te strony, a tym bardziej podawać swoich danych. Przestępcy wydają się działać w tym przypadku po omacku wysyłając fałszywe SMS-y na losowo wybrane numery telefonów. Dowodem na to jest fakt, że wiadomości od „PKO BP” otrzymali również klienci innych banków.

Dodaj swoją opinię