Posiadacze konto osobistych w PKO Banku Polskim korzystający ze swoich telefonów komórkowych, tabletów bądź komputerów mogą teraz „Płacić z iPKO” za zakupy internetowe w dwojaki sposób. Jednym z nich jest dotychczasowa metoda w serwisie transakcyjnym iPKO. Nowością jednak jest aplikacja mobilna IKO. Wraz z wprowadzonymi zmianami jednocześnie została zwiększona sieć akceptacji dla użytkowników aplikacji o nowe sklepy internetowe. Podaje się, że obecnie transakcje dokonywane za pomocą IKO drogą internetową to blisko 12% wszystkich operacji łącznie.
Korzystanie z usługi „Płacę z iPKO” umożliwia dokonanie płatności za zakupy w sklepach internetowych bez potrzeby wypełniania formularza przelewu w bankowości internetowej czy wpisywania numeru karty płatniczej. Obecnie klienci PKO BP będą mieli możliwość skorzystania z dwóch metod płatności. Udostępnia się bowiem różne możliwości autoryzacji transakcji. Jedną z nich jest standardowe zalogowanie się do serwisu bankowości internetowej i autoryzację kodem SMS bądź kodem jednorazowym z karty kodów. Tą najnowszą jest wpisywanie kodu BLIK z aplikacji iKO bez konieczności logowania się do serwisu internetowego.