Meritum Banku, jako pierwszy w Polsce umożliwia swoim klientom skorzystanie z bankowości głosowej. Wszystko dzięki specjalnej aplikacji mobilnej dostępnej na smartfony. To nie wszystkie nowości w Meritum. Poza wykonywaniem operacji finansowych poprzez rozmowę z aplikacją, bank oferuje również przelewy na numer telefonu komórkowego, adres poczty elektronicznej czy za pośrednictwem Facebooka bez podawania numeru konta odbiorcy. Tak na temat innowacyjnych rozwiązań wypowiada się Małgorzata Adamczyk, dyrektor bankowości internetowej w Meritum Banku:
„Możliwość zarządzania bankowością mobilną przy pomocy komend głosowych jest przydatna w bardzo wielu sytuacjach. Często znacznie łatwiej i szybciej powiedzieć jedno krótkie zdanie niż wykonać na ekranie odpowiednie zadanie, nawet przy bardzo intuicyjnej nawigacji. Uważamy, że sterowanie głosem będzie jednym z głównych kierunków rozwoju aplikacji mobilnych, dlatego od początku zakładaliśmy, że funkcjonalność ta będzie naszym wyróżnikiem.” (Źródło: Meritum Bank, prnews.pl)