Siedem miesięcy temu PKO Bank Polski uruchomił system płatności mobilnych IKO. W tym czasie aplikację umożliwiającą dokonywanie płatności przy użyciu telefonu komórkowego aktywowało 60 tysięcy klientów. Mowa tu zarówno o dotychczasowych klientach banku jak i o osobach, które wcześniej nie korzystały z usług PKO BP. Zgodnie z informacjami udostępnionymi przez bank klienci korzystają z aplikacji IKO wypłacając pieniądze z bankomatów czy płacąc w różnych punktach średnio, co dwie minuty.
Od momentu uruchomienia usługi dokonano około 150 tysięcy transakcji tego typu na łączną kwotę 40 milionów złotych. Najpopularniejsze wśród klientów są wypłaty z bankomatów. Często używają też aplikacji IKO do finalizowania transakcji w sklepach internetowych. Płatności z wykorzystaniem aplikacji można dokonywać w ponad 60 tysiącach miejsc wyposażonych w odpowiednie terminale. Co ciekawe z aplikacji IKO mogą korzystać również osoby, które nie są klientami PKO Banku Polskiego. Z tej możliwości skorzystało już niemal 3 tysiące polaków.