Ataki phishingowe na banki

Ataki phishingowe to poważny problem Internetu. Niedawno mieliśmy na przykład do czynienia z atakiem na PKO BP. Przestępcy podstępem podszywając się pod stronę logowania banku wyłudzali dane: loginy i hasła oraz kody jednorazowe służące do autoryzacji przelewów internetowych. Jak pokazują ostatnie badania, co czwarty atak tego typu to właśnie atak na banki i na ich klientów. Jak możemy przeczytać w raporcie Kaspersky Lab już 37,3 miliona internautów zetknęło się z atakami phishingowymi. Są to dane dotyczące tylko ostatniego roku.

Co ważne, ponad 20% procent ataków było wymierzone właśnie w banki. Wspominany raport pt. „Ewolucja ataków phishingowych 2011-2013” pokazuje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba użytkowników Internetu, którzy mieli do czynienia z atakiem tego typu wzrosła z 19,9 do 37,3 miliona. Główne cele ataku to: Facebook, Yahoo, Google oraz Amazon.

Eksperci z Kaspersky Lab wskazując na skalę wzrostu liczby ataków dowodzą, że mamy do czynienia z bardzo poważnym zagrożeniem, które powinno być traktowane, jako coś zupełnie osobnego niż inne typy oszustw internetowych. Klienci banków powinni, więc mieć się na baczności i strzec dostępu do swoich kont osobistych czy firmowych.

Dodaj swoją opinię