Ostatni weekend zapamięta wielu klientów PKO BP i użytkowników bankomatów Euronet. Niestety nie będą to wspomnienia przyjemne. Część z nich na szczęście odzyskało już swoje pieniądze. Wszystkie transakcje błędnie zlecone przez system komputerowy, zostały anulowane. Jednak te, które zostały już zaksięgowane to inna sprawa. Tu by odzyskać pieniądze trzeba będzie złożyć reklamację. Glos w sprawie zabrał prezes PKO Banku Polskiego Zbigniew Jagiełło. Przeprosił on wszystkich poszkodowanych i zapewnił, że bank dołoży wszelkich starań by ograniczyć ryzyko tego typu awarii w przyszłości.
Prezes słusznie zresztą zauważył, że wraz ze wzrostem użycia nowoczesnych technologii będzie również rosło ryzyko podobnych wypadków. Zadaniem banków jest jego minimalizacja i ewentualne szybkie reagowanie na zaistniałe problemy. Oto, co na ten temat powiedział prezes: ” Przepraszamy za tę sytuację. Nie chcemy żeby takie sytuacje się powtarzały”. Dodał również: „Takie awarie będą się zdarzały. Im więcej technologii, tym więcej ryzyk” (źródło: Bankier.pl).